יום ראשון, 13 ביולי 2014

כיצד מלמדים ילדים לשבת ולעמוד זקופים?

בדוק את עצמך, האם אני שומר על יציבה נכונה? איזה דפוס מתאים לי יותר

תעמוד זקוף! מבקשים ההורים מהילד. אך כיצד ידע מה זה זקוף? רבים מאתנו לא יודעים לשאת את גופנו בצורה זקופה ובריאה. על מנת לשפר את היציבה עלינו להתיחס לקריטריונים הבאים:
1.יש לדעת ולהכיר מה היא יציבה נכונה ומה החשיבות הבריאותית והחברתית שלה.
2.מודעות ליציבה, לזהות מתי אני זקוף ומתי לא .
3.חיזוק התשתית הגופנית, היא זו המאפשרת יציבה נכונה לאורך זמן.
כיצד נעשה זאת?
1.ראשית יש לעורר אצל הילד מודעות ליציבה אפשר לעשות זאת בעזרת תמונות. למשל נראה לילד תמונה של איש כפוף,  נשאל אותו האם האיש נראה בריא או חולה? שמח או עצוב? מנצח או מפסיד?
תרגיל זה מעורר אצל הילד הבנה לגבי החשיבות החברתי של היציבה .
2.באמצעות מראה נסתכל ביחד מהצד ומלפנים על דפוסי היציבה שלנו. גם של ההורה וגם של הילד.
3.נעבוד לחיזוק התשתית הגופנית באמצעות חוגי התעמלות כגון שחיה המחזקת את הגב וחגורת הכתפיים.וחוגים נוספים המשפרים מודעות גופנית כגון יוגה או ג'ודו.
לסיכום, יש מידע רב באינטרנט בנושא יציבה נכונה, לפני שנעיר לילדנו נשאל קודם האם אני יודע מספיק בנושא חשוב זה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האתר הרשמי שלי