תחומי הטיפול

​תפקודים גרפומוטורים

תפקודים גרפומוטורים הינם גזירה, ציור, אחיזת כלי כתיבה, ויסות לחץ על כלי התיבה ועוד.
ילדים רבים נמנעים מפעיליות ליד שולחן הדבר עשוי לנבוע מסיבות רבות. למשל, קושי מוטורי הנובע מחולשת שרירים, התעייפות מהירה, אחיזת כלי כתיבה בלתי יעילה ועוד. 
לעיתים ההמנעות מפעיליות אלו עלולה לנבוע מגורמים ריגשיים כמו, חשש מכישלון, ביקורת עצמית חזקה וניסיון שלילי מהעבר בתחומים אלו.
במהלך הטיפולים נלמד להתגבר הן על הקשיים הפיזיים והן על הקושי הריגשי ונהפוך את הפעילויות האלו לחוויה חיובית ומהנה. 
תפקודי מוטוריקה גסה 

תיפקודי מוטוריקה גסה כוללים פעיליות הדורשות שיווי משקל, קואורדינציה, יציבה, קפיצה, טיפוס ועוד.
לעיתים קיים קושי גופני אשר מפריע לילד להשתתף בפעיליות בגן ולקחת חלק במשחקי חצר ובגן השעשועים. כגון משחק בכדור או קפיצה על חבל הדורשים כוח וקואורדינציה. לעיתים חולשה זו היא זו המפריעה לילד לשבת בצורה זקופה ליד שולחן ומביאה להתעייפות מהירה בעת צביעה או כתיבה.
קשיים אלו גורמים לילד לחוש שונה וחלש ועלולים להביא לירידה בבטחון העצמי או אפילו לגרום לבעיות התנהגות.
מתוך נסיוני כמורה ליוגה לילדים נלמד במהלך הטיפולים כיצד לשמור על יציבה נכונה וכן נשפר תיפקודי שיווי משקל וקואורדינציה. נעסוק בחיזוק התשתית הגופנית ושיפור הביטחון של הילד ותחושת ההצלחה.


קוגניציה
 
​תפקודים קוגנטיבים הינם מיומנויות כגון זיכרון, תיכנון והיתארגנות. הדרושים על מנת לבצע מטלה בדרך היעילה והקצרה ביותר.
באמצעות משחקי חשיבה, בניה ופעיליות יצירה שונות, נעבוד על שיפור יכולות תיכנון, התארגנות ובקרה עצמית. בכך נשפר את התוצאה ואת משך הזמן הלוקח לסיים פעילות ונשפר את איכות התוצר המוגמר.
פעמים רבות קיים אצל ילדים קושי בתכנון ובקרה עצמית, הדבר יבוא על ידי ביטוי באימפולסיביות המלווה בסף תיסכול נמוך, קצב עבודה איטי, תוצר עבודה באיכות ירודה, הימנעות ממשחקי בניה והרכבה.
תפקודים אקדמים
 
​תפקודים אלו מקדמים הצלחה ומהווים תשתית חשובה במסגרת הלימודית הן בגן והן בבית הספר. הכרות עם צורות, מספרים, אותיות, כתיבה,קריאה, אסטרטגיות למידה ויצירתיות הדרושים לשם תוצאות טובות בלימודים.
קשב וריכוז
 
קשב וריכוז דרושים בכל מטלה שאנו מבצעים. ככל שהמטלה מורכבת יותר או דורשת זמן עבודה ארוך יותר, אנו נדרשים לגייס יכולות קשב וריכוז גבוהים יותר.
​לשימחתנו ניתן לשפר מיומנויות אלו על ידי אימון והארכה הדרגתית של טווחי הקשב תוך צימצום של גירויים חיצוניים העלולים להפריע.
במהלך הטיפולים ילמדו הילדים באופן הדרגתי להתמקד לאורך זמן רב יותר במטלות השונות, הדבר ישפר את ביצועיהם בכל תחום בו יעסקו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האתר הרשמי שלי